آموزش واژگان انگلیسی
- ارسال شده توسط wpadmin
- دسته بندی بلاگ, زبان انگلیسی
- تاریخ 2022-01-17
- نظرات 0 نظر

آموزش واژگان انگلیسی
دانش آموزان اغلب در یک روش نسبتا تصادفی، به یادگیری لغات نزدیک میشوند. در این فصل به این موضوع میپردازیم، که چگونه آنها را تشویق کنیم که نظام مندتر باشند. این فصل تعدادی از روشها را برای ارائه و تمرین لغات و همچنین بررسی این که چه جنبه های از معنا، برای دانستن یک کلمه لازم است را ارائه میدهد.
واژگان چه هستند؟
در سالهای اخیر گرایش معلم به واژگان بسیار تغییر کردهاست استفاده از واژۀ «واژگان» به جای کلمۀ آشنای «لغت» یک جابجایی اساسی در فهم، گرایش و رویکرد را بازتاب میکند. قابلیت استفادۀ پیکرههای زبانی پایگاه دادههای کامپیوتری بزرگ مکالمات واقعی قابل تحلیل و دیگر متون و فرهنگ لغات، کتاب دستور زبان و سایر منابع مبتنی بر آنها، نشان دادهاست که بسیاری از ویژگیهای شگفت انگیز زبان که قبلا منتشر نشده بوده اند، را آشکار کردهاست .
کتاب تاثیرگذار «روش لغوی» اثر مایکل لوییس در سال ۱۹۹۳ منتشرشد، تاثیر قابل توجهی بر این حرفه در بالا بردن آگاهی از اهمیت واژگان و ضعفهای کلاس درس لغات داشت.
واژگان چه هستند؟ آیا بیش از یک کلمه فانتزی برای «لغت» است؟ ارتباط بین واژگان و گرامر چگونه است؟ من در ادامه چندین تعریف ارائه خواهم کرد، اما ابتدا ممکن است مفید باشد که بدانید
چرا نیاز به این کلمات متفاوت وجود دارد.
تفسیر
هنگام تدریس، آیا باید هر مجموعه ای از حروف را که با فاصله ها محدود شدهند به عنوان یک نهاد جداگانه در نظر بگیریم؟ یا این که ترکیبی از کلمات را به صورت یک گروه واحد ،یک معنی واحد ،یک واژه لغوی واحد در نظر بگیریم منطقی تر است؟
کامپیوتر و آب واژگان یک کلمهای آشنا هستند، اما در مورد بازار بورس چطور؟ این دو کلمه به طور منظم با یک معنی ثابت یافت می شوند. این مطمئناً به عنوان یک واحد واژگان در نظر گرفته می شود در فرهنگ لغت ورودی خاص خودش را دارد. این مساله چقدر میتواند مفید باشد که بازار و بورس به طور جداگانه تدریس شوند امیدوار باشیم که دانش آموزان به طریقی راهی برای ترکیب کردن آنها پیدا کنند تا معنی جدیدی داشته باشند؟
بازار بورس یک نمونه از یک مورد واژگانی واحد است، در این مورد، دو کلمه به جای یک کلمه.
یک معنی ممکن go off ، منفجر شدن است )مانند مثال، بمب منفجر شد( در اینجا )در مغایرت با بازار سهام(، معنی قابل حدس نیست، حتی اگر دانش آموز معنیgo و off را بداند. این مورد لغو ی دو-کلمهای به روشنی دارای هویت فردی است که بیشتر از مجموع بخشهای آن است و همچنین شکلهای متفاوتی دارد went off ،going off ، (go off و غیره .در کلاس، ما باید با go off به عنوان یک واژه به خودی خود رفتار کنیم.
در شنا در برابر جزر و مد، چهار کلمه یک معنای خاص و تعریف پذیر دارند شاید در زبان دیگری بتواند در یک کلمه گفته شود. در فرهنگ لغات فهرست شده اند گاهی اوقات به عنوان یک اصطلاح آیا باید این را به عنوان یک تکه ثابت از زبان آموزش دهیم؟ به نظر میرسد یک مورد واژگانی چهار کلمهای وجود داشته باشد – یک تک واحد از معنا که نیاز به چهار کلمه دارد. اگر ما هر کدام از ای ن کلمات را عوض کن یم، یک تکۀ آشنا را از دست میدهیم swim along the
tide یا dive aganist the tide به نظر نمیرسد که به همان شکل کار کند.تکههای مشابه، همرنگ جماعت شدن ,غزل خداحافظ ی را خواندن،خوشگذرانی با الکل، نتیجه رو حدس بزن، واقع گرایانه و عاقلانه بودن و غیره هستند. قبول شدن در امتحان فردیت جداگانهای ندارد. امتحان و عبور بسیار قابل تفکیک به نظر میرسند، به عبارت دیگر، ما میتوانیم به کلمات جایگزین زیادی فکر کنیم که به همان اندازه میتوانستند در قبل از کلمۀ امتحان حضور داشته باشند. با این حال، واضح است که کلمۀ عبور اغلب با کلمۀ امتحان همراه است مانند شکست، گرفتن، وارد کردن و چند کلمه دیگر اینها همه همنشینیهای مشترک با امتحان هستند، به عبارت دیگر، کلماتی که به طور معمول با آن کلمه همراه میشوند. اینها آیتمهای واژگانی ثابت نیستند، اما محتمل و رایج هستند .یک مشکل سختتر توسط اصطلاحاتی مثل «به شما بستگی دارد» فراهم میشود. آیا این یک آیتم واژگانی واحد است یا یک جمله این است که یک گوینده با دانستن قواعد دستور زبان( هر بار که به آن نیاز دارد، آن را از نو میسازد؟ برخی مثالهای دیگر را در نظر بگیرید: همه چیز برای من یکسان است ،محض رضای خدا، در هپروت خود بودن، درست داشتم به همین فکر میکردم، متاسفام دیر کردم، ترجیح نمیدهید
انجام خواهم داد، و غیره. این موارد احتمالا در اغلب دیکشنریها پیدا نمیشوند، اما به نظر میرسد که آنها عنصری از عناصر ثابت هستند ، همانطور که کلمات جداگانه دارند .امروزه به طور کلی اعتقاد بر این است که گویندگان بومی عبارتهای از این نوع کلمه را به کلمه بیان نمیکنند، بلکه یک بخش آماده از زبان را از یک فروشگاه داخلی استخراج میکنند و سپس آنها را با دیگر آیتمهای زبانی برای بیان معانی کامل کنار هم قرار میدهند.
واژگان، کلمات و دستور زبان: یک خلاصه کلمات به طور معمول به کلمات واحد )به عنوان مثال، سگ، سبز، شستوشو( و گاهی اوقات به ترکیب دو یا سه ترکیب کلامی )به عنوان مثال، بازار بورس، دیسک فشرده، آسمان آبی، منفجر کردن( اشاره دارند. مفهوم واژگانبزرگتر است. این به پایگاهداده داخلی کلمات و ترکیبی از کلمات ثابت آماده / نیمه-ثابت / نوعی اشاره میکند که ما میتوانیم به طور کامل بدون نیاز به ساخت عبارات و کلمات جدید با استفاده از دانش خود از دستور زبان به سرعت استفاده کنیم. واژگان شامل موارد زیر هستند: الف( کلمات تک-واژهای سنتی ب( کلماتی که با الگویی در کنار هم قرار میگیرند )به عنوان مثال ،موی بلوند ،راهبندان(.
این ترکیبات تکرار شونده به عنوان همنشینیها شناخته میشوند .
ج( ترکیبات طولانیتر از کلمات هستند که به طور معمول با هم به کار میروند، گویی یک مورد منفرد هستند )به عنوان مثال، کسی که می توانید با او صحبت کنید، در مرحلۀ تصمیمگیری، ترجیح میدهم که نگویم( .این ترکیبات طولانیتر )که چند سال پیش احتمالًا به عنوان چیزی که از راه دور به واژگان مرتبط باشد در نظر گرفته نمیشد( معمولا به صورت تکهها یا گاهی به عنوان آیتمهای چند کلمهای شناخته میشوند.
)دسته های )b( و) c( هر دو به عنوان موارد واژگانی طبقه بندی می شوند دستور زبان به الگوهای قابل تعمیم زبان و توانایی ما در ساختن عبارات و جملات جدید از ترکیب کلمات و ویژگی های دستوری )پایان فعل و غیره( برای بیان یک معنی دقیق )و احتمالًا منحصر به فرد اشاره دارد. میتوانیم بحث کنیم که همنشینیها و تکهها یک ناحیۀ میانی بینکلمه و گرامر را پر کردهاند با این وجود، بسیاری از معلمان هنوز از عبارتهای کلمات و واژگان نسبتا به جای یکدیگر استفاده میکنند. به طور مشابه ،همانطور که کلمه واژگانی دهن پرکن است، گپ اتاق کارکنان تمایل دارد که از آن اجتناب کند و به جای آن به کلمات همنشینیها و تکهها اشاره میکند. واژۀ کلمه یک خلاصه مفید برای هر سه است.
واژگان در کلاس
واژگان یک حامل قدرتمند معنا هستند. مبتدیان اغلب با استفاده از اثر جمع شونده کلمات انفرادی، با زبان انگلیسی ارتباط
برقرار میکنند. یک دانشجو که دیروز گفت: دیروز. برو دیسکو. و دوستان .رقصیدن تقریب اً به رغم اجتناب از دستور زبان، بسیاری از مفاهیمش را میرساند. معنی فقط توسط واژگان منتقل میشود. از طرف دیگر دانش خوبی از دستور زبان، ابزار چندان قدرتمندی نیست. نمیدانم آیا شما میتوانید به من قرض بدهید اگر جای خالی را با یک واژه پر نکنیم بیمعن ی خواهد بود، در حالی که کلمهماشین حساب – به تنهایی میتواند پیغام مورد نظر را منتقل کند:
ماشین حساب؟ یک یاد گیرنده، که قدرت ارتباطی واژگان را تشخیص میدهد، ممکن است به طور منطقی به دست آوردن دانش از تعداد زیاد کلمات باشد: هرچه کلمات بیشتری داشته باشم، دقیقتر میتوانم معانی را که م یخواهم، بیان کنم. اما )همانطور که بسیاری از ما از مطالعات خود در مورد زبانهای دیگر به یاد خواهیم آورد آشنا شدن با عبارات بسیار دشوار است. به نظر می رسد لیست طولانی کلمات وترجمه آنها در کتابهای تمرین ما همیشه به نوعی از حافظه سرپیچی می کند، و حتی وقتی می توانیم کلمه مورد نظر خود را به خاطر بیاوریم، همیشه به راحتی در جملات خودمان جا نمیگیرد.
شاید رویکرد ترجمه بخشی از مشکل باشد. موارد واژگانی در زبانخود معنا دارند، و اگرچه ترجمه دیکشنری می تواند مقدمهای بر معنای یک کلمه ارائه دهد، اما هرگز نمیتواند ما را در مورد اسرار نحوۀ وجود آن کلمه در زبان خود فاش کند. در عوض، ما با سوالاتی باقی خواهیم ماند: چه واژه های لغوی معنای مشابهی با این یکی دارند؟ آنها چطور با هم تفاوت دارند؟ آیا این آیتمهای واژگانی بخشی از یک خانواده یا گروهی از آیتمهای واژگانی مرتبط هستند؟ اعضای دیگر چه هستند؟ آنها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند؟ چه اصطلاحات واژگانی دیگری معمولًا با این یکی )اغلب قبل یا بعد از آن در یک جمله می آیند( همراه هستند؟ آیا عبارت واژگانی معمولًا به عنوان بخشی از یک
عبارت ثابت استفاده می شود؟ با افزودن یا برداشتن بیت ها چه آیتم های واژگانی دیگری میتوان تشکیل داد؟ موقعیتها و زمینههایی که معمولًا این عبارت لغوی در آن یافت میشود یا یافت نمیشود چیست؟
بسیاری از معلمان دریافتهاند که گام مفید اول در پاسخ به این سوالات تشویق و آموزش دانشجویان در استفاده از فرهنگهای لغت انگلیسی – انگلیسی به جای فرهنگهای لغت ترجمه است. چنین دیکشنریهایی معمولًا جملاتی را ارائه میدهند که نمونه ای از کاربردهای معمولی، نکاتی در مورد الگوهای جملات رایج، تلفظ ،ارتباط با سایر موارد واژگانی و غیره را ارائه میدهند. آموزش زبان آموزان در استفاده موثر از فرهنگ لغت به دانش آموزان مهارت ارزشمندی را میدهد که میتوانند در داخل و خارج از کلاس درس از آن استفاده کنند. شما باید روشهای سیستماتیک دیگری را برای کمک به زبان آموزان با واژهنامه بیابید. توضیحات و مثال-های تصادفی بالا، در وسط درس ممکن است مشکلات غیرمنتظره را در جایی حل کند، اما بعید است که موارد واژگانی که به این روش مورد بررسی قرار گرفته اند به مدت طولانی بخشی از اندوختۀ زبان انگلیسی خود زبان آموز شود. در مقابل ،یک رویکرد سیستماتیک ممکن است زمان درس را به کمک به یادگیرندگان در هر یک از
مراحل زیر در یادگیری واژگان اختصاص دهد: )
1( دیدن واژگان جدید و درک آنها و استفاده از آنها)
2( تمرین استفاده از آنها)
3(حفظ آنها)
4( یادآوری و استفاده از آنها
نکته مهم در برنامهریزی کار واژگان، تمایز بین واژگان مولد و پذیرنده است. همۀ ما خیلی بیشتر از مواردی که در موقعیتهای روزمره استفاده می کنیم، موارد واژگانی بیشتری را درک می کنیم، به عنوان مثال، در این بخش، شما کلمات سرپیچی کردن، نقل کردن، بدست آوردن و سیستماتیک را مشاهده کردهاید ، اما بعید است که در چند هفتۀ گذشته از هر یک از آنها استفاده کرده
باشید. واژگان پذیرندۀ ما مجموعهای از واژگان است که ما آنها را میشناسیم و درک میکنیم، اما تمایل نداریم از خودمان در گفتار روزمره استفاده کنیم. در سطح مبتدی، بیشتر موارد
واژگانی جدید که توسط دانش آموزان آموخته میشود، کاربردهای عملی فوری آشکاری دارد. آنها به سرعت بخشی از زبان انگلیسی
روزمره فراگیران – واژگان مولد آنها – میشوند. شما می توانید با فرصت دادن به دانش آموزان برای تمرین موارد واژگانی جدید در ارتباطات گفتاری، به این امر کمک کنید. ممکن است تلفظ خوب – صداها و استرس درست، تشویق شود. با این حال، با یادگیری بیشتر و بیشتر واژگان، دانش آموزان متوجه خواهند شد که بسیاری از موارد بلافاصله مفید نیستند و شاید فقط گاهی اوقات در زمینه خواندن یا گوش دادن به مطالب با آنها برخورد می شود. ممکن است به نظر برسد که از دانش آموزان بخواهیم چنین آیتمهای واژگانی را تمرین کنند. کار بر روی تلفظ هنوز میتواند مفید باشد، اما به احتمال زیاد تحلیلی )به عنوان مثال، کدام بخش مورد تاکید است؟( به جای آن که به عنوان بخشی از آموزش ارتباطی عمل کند.
نقش واژگان در کلاس درس 1 Lexis مهم است و باید به طور سیستماتیک به تنهایی با آن برخورد شود. این فقط یک افزودنی برای دروس گرامر یا مهارت نیست.
- کار ما به محض اینکه دانشآموزان برای اولین بار با واژگان جدید آشنا شدند، به پایان نمیرسد. ما باید به آنها در تمرین، یادگیری، ذخیره، یادآوری و استفاده از موارد کمک کنیم.
- تمرین استفاده از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی یک ابزار ضروری برای خودآموزی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد .
- ما باید بین واژگان برای استفاده مولد و برای تشخیص پذیرش
تمایز قائل شویم و کار کلاس خود را به طور مناسب تطبیق دهیم.
- همانطور که در قسمت قبل دیدیم، ما باید نه تنها به موارد
واژگانی تک کلمهای، بلکه به موارد طولانیتر و چند کلمهای نیز بپردازیم.
ارائه واژگان
گاهی اوقات ممکن است بخواهید تمرکز کوتاه و تحت هدایت معلم بر
معنا، شکل و استفاده از موارد واژگانی پیشنهاد دهید. این ممکن است برای روشن شدن یک مورد واحد باشد، شاید وقتی مشکلی به طور غیرمنتظره در وسط درس ظاهر شود، اگرچه بیشتر اوقات شما موارد را با هم گروهبندی میکنید و همزمان مجموعه کوچکی را آموزش می دهید. معمولًا وقتی موارد واژگانی ارائه شده به نحوی به هم متصل
میشوند، برای امتحان • کلمات مرتبط با یک مکان یا رویداد مشابه )به عنوان مثال ، کلمات فروشگاه ، کلمات عروسی( مفید است .• کلماتی که دستور زبان یکسانی دارند و کاربرد مشابهی دارند )به
عنوان مثال ، صفت برای توصیف افراد ، افعال حرکتی( ؛ • کلماتی که میتوان از آنها برای دستیابی به موفقیت در یک کار خاص استفاده کرد )به عنوان مثال ، متقاعد کردن یک دوست خارجی برای بازدید از شهر شما( .
دستکش، میم آنها را میپوشد
نفرتانگیز، میم )به عنوان مثال ، بوی غذای مانده( و ایجاد حالت چهره .
شنا، آن را ترجمه کنید
کافه، یک طرح سریع روی تخته بکشید یا یک فلش کارت یا تصویر را در کتاب نشان دهید.
اغلب یک خط بکشید، در یک سر، هرگز و در سر دیگر، همیشه را علامتگذاری کنید. در امتداد آن علامت گذاری کنید: معمولًا ، به ندرت، و غیره
تعقیب دو یا سه دانش آموز را مجبور به انجام آن کنید.
ترسیده، یک حکایت شخصی بگویی.
چهارراهها یک مدل با میلههای Cuisenaire )مکعبهای آموزشی با رنگبندی مختلف به منظور آموزش کسر و سایر مفاهیم ریاضی به کودکان( یا آجرهای ساخت اسباب بازی بسازید.
طاقچه پنجره به سمت آن اشاره کنید.
بهرهبرداری معنی را توضیح دهید )با مثال.(
امید، تعریف فرهنگ لغت را بخوانید.
کنار آمدن با وضعیتی، یک داستان کوتاه که شامل آن است را تعریف کنید.
منگنه یکی را به کلاس بیاورید تا به آنها نشان داده شود .
جلوی چیزی/کسی وایسادن، یک مکالمه کوتاه انجام دهید.
لنز تماسی، دانش آموزانی که میدانند برای کسانی که نمی دانند توضیح می دهند.
کاهش، یک نمودار یا شکل هندسی بکشید.
برخی از این ایدهها که به تنهایی مورد استفاده قرار میگیرند ممکن است زمان برتر از آن چیزی باشد که برای یک کلمه ارزش دارد. با این حال، اگر آنها مولد باشند، ممکن است معتبر باشند، به عنوان مثال، اگر به شما اجازه دهند موارد دیگر را با استفاده از تکنیک، زمینه یا تصویر مشابه معرفی کنید. به عنوان مثال ، ایدهای که در بالا برای تقاطعها بیان شد شامل استفاده از میلههای Cuisenaire بر ای ایجاد یک صحنه کوچک جادهای است که احتمالًا راهاندازی و معرفی آن یک دقیقه طول می کشد.
شاید بتوان گفت طولانی مدت است، اما بیشتر قابل استفاده می شود اگر با تنظیم صحنه، بتوانید به راحتی چراغهای راهنمایی ، عبور ازخط کشی عابر پیاده، تابلو راهنما، ترافیک را با استفاده از همان موقعیت آموزش دهید. به خاطر داشته باشید که، هر کاری که می کنید، کلمات مستقل به تنهایی کاربرد چندانی ندارند. به عنوان مثال ، نفرتانگیز به عنوان یک کلمه کاربرد دارد اما محدود است. اما اگر دانش آموزان بدانند که می توانند بوی غذا را حس کنند و بگویند “اوه! حال به هم زنه!’ و “آن کافه کاملًا منزجر کننده بود!” ، شروع به تبدیل شدن به یک مورد واقعاً قابل استفاده میکند. بنابراین ، اگر موارد واژگانی ارائه میدهید، نه تنها برای آموزش موارد جداگانه، بلکه مطمئن شوید که یادگیرندگان می توانند آنها را در جملات واقع بینانه بشنوند و از آنها استفاده کنند.
تفسیر
انتخابهای بسیاری وجود دارند. برای مثال: • می توانید از هر
دانش آموز بخواهید که تمرین را به تنهایی انجام دهد .• دانش آموزان میتوانند برای یافتن پاسخها در جفت یا گروه کوچک با هم کار کنند )احتمالًا بعداً با سایر گروهها مقایسه شود.(
کل کلاس می تواند در مورد پاسخ ها با هم تصمیم گیری کند .• می توانید تیم بسازید و تمرین را میتوان به صورت مسابقه اجرا کرد، سوالات را به نوبت به تیم های جداگانه میدهید و برای پاسخ های صحیح امتیاز میدهید. همچنین می توانید از این تمرین به عنوان منبع اصلی برای مجموعه ای از فعالیتها استفاده کنید، شاید دانش آموزان را به موارد زیر ترغیب کنید: با گروههای
کلمه با تصاویر بازی کنید؛ به هر یک از آیتمهای واژگانی نگاه کنید که آنها را در فرهنگ لغت خود نمیدانند؛ آیتمهای واژگانی جدید را به عنوان یک کلاس کامل توضیح داده و پاسخ را مقایسه
کنید؛ در گروهها سوالات خود را با همان سبک بنویسید؛ * از سوالات جدید به عنوان آزمون بین تیمها استفاده کنید. این نوع تمرین عمدتاً بر خواندن و نوشتن و استفاده از موارد واژگانی به صورت جداگانه و دور از هرگونه زمینه تمرکز دارد. دانش آموزان بیشتر از موارد واژگانی یاد می گیرند تا از آنها استفاده کنند. در کار واژگان، شما همچنین باید فرصتی را برای دانش آموزان فراهم آورید تا در استفاده از موارد واژگانی تمرین شفاهی یا کتبی داشته باشند.
تفسیر
برخی از واژگان احتمالی: سیاره، منظومه شمس، زمین ، مریخ،
مشتری، زحل، خورشید، ستاره، کهکشان، بشقاب پرنده، دنباله دار ،سفینه فضایی، ماهواره، ماه، موشک، بیگانه، سیاهچاله، حلقهها ،
سیارکها، سرعت نور، ET و غیره بسیاری از فعالیت های تمرینی
شامل دادن فهرستی از موارد واژگانی به دانش آموزان و تعیین وظیفهای برای انجام آن موارد لغوی است. فعالیت عملی در وظیفه
تفسیر
در اینجا 4 ایده وجود دارند:
- دیروز در مغازه ها بودید و کیف خود را گم کردید. فکر می کنید شخص دیگری آن را گرفته است. به تصویر نگاه کنید و درباره داستان خود فکر کنید. دانش آموز دیگر در جفت شما یک پلیس است .
دقیقا به او توضیح دهید چه اتفاقی افتاده است .
- آیا خرید را دوست دارید؟ برخی از مشکلات چه هستند؟ شاید این تصویر ایدههایی به شما بدهد. پنج یا شش جمله درباره آنچه دوست دارید و دوست ندارید بنویسید.
وقتی آماده شدید ، با سایر دانش آموزان مقایسه کنید.
- وارد گروه های سه نفره شوید. به این شکل نگاه کنید. در گروه شما ، یک دانش آموز این مرد ،یک دانش آموز دستیار مغازه و یک دانش آموز این زن است. اول از همه، در مورد آنچه که آنها در حال بحث هستند فکر کنید. دعوا می کنند؟ چرا؟ سپس بایستید و
مکالمه را تمرین کنید. 4 یک نامه شکایت قوی به مدیر این مغازه در مورد حادثه وحشتناکی که دیروز برای شما رخ داده بنویسید.
5 مهارتها و واژگان
بسیاری از واژگان در کلاس در رابطه با کارهای خواندن و گوش دادن اتفاق می افتد. مزایای قطعی در این مورد وجود دارد، از همه مهمتر این که زبان آموزان در زمینه های واقع گرایانه با زبان ملاقات می کنند و میبینند که موارد چگونه در معنا و سبک یک متن کامل جا میگیرند. به متنی که بلافاصله یک مورد واژگانی را احاطه کرده است، متن مشترک گفته میشود. متن مشترک قرارگیری در معرض، مهمی را برای زبان آموزان برای نمونههای زبان مورد
استفاده فراهم میکند. این نشان می دهد که چرا متون اغلب برای آموزش واژگان مفیدتر از درس هایی هستند که بر لغت به عنوان موارد جداگانه و مستقل بدون چنین زبان پیرامونی تمرکز می کنند. هنگام استفاده از خواندن یا گوش دادن به متون، تمرکز بر واژه شناسی ممکن است قبل، در حین یا بعد از خواندن یا گوش دادن به دانش آموزان ایجاد شود.
پیش از تدریس واژگان ، معلم ممکن است قبل از ادامه کار روی متن یا ضبط، برخی از فعالیتهایی را که مخصوص تجدید نظر، آموزش و تمرین واژه نامه طراحی شده است، انتخاب کند. واژهای که برای تدریس انتخاب شده است به احتمال زیاد این است که برای تکمیل وظایف شنیداری یا خواندن تنظیم شود. اگرچه معمولًا این را پیش تدریس مینامند، اما به یاد داشته باشید که این کار ممکن است به دانش آموزان کمک کند تا مواردی را که قبلًا میدانند، به اندازه معرفی موارد جدید، به یاد آورند. هدف اصلی این است که اطمینان حاصل شود که فعالیت زیر کار می کند )زیرا تعداد محدودیت های واژگان ناشناخته کمتر خواهد بود(. البته این کار ممکن است برخی از واژگان را که ممکن است در نوع خود مفید باشد
، آموزش دهد یا تجدید نظر کند.
اسکریپت صوتی
خوب، او چند اشتباه مرتکب شده است ، اینطور نیست؟ این محل
تنقلات میفروشد- که باید یک سوغاتی فروشی باشد، اینطور نیست؟
بنابراین اسم را از تنقلات به هدایا تغییر دهید. بله، این کارت پستال، اسباب بازی و چیزهایی را خواهد فروخت. و چرا جعبه تلفن کنار دریاچه است؟ وقتی دوباره آن هنرمند را ببینم، او را اخراج میکنم! او واقعا بی استعداد است. او دو برابر حقوق من میگیرد و نمی تواند یک طرح اولیه انجام دهد. منظورم این است که ما تلفن را در کنار مغازه میخواستیم ، مگر نه، آن طرف دریاچه. بله، در سمت راست مغازه، کنار آن چراغ خیابان. و من فکر میکنم آنجا باید یک صندوق نامه وجود داشته باشد، روی دیوار مغازه خوب خواهد بود. و درختان کافی وجود ندارد – ما می توانیم با تعداد بیشتری درخت انجام دهیم – در کنار دریاچه، در امتداد لبه آب. بله، بهتر به نظر میرسد.
و در نهایت ..
اساتید آموزشگاه زبان سیتاک با اخذ مدارک بین المللی کاملا استاندارد و استفاده از به روزترین متدهای آموزشی درحال استفاده در سطوح جهانی ، علاوه بر تلاش در بهبود دانش زبانی فراگیران زبان های خارجه در هر چهار مهارت Speaking, Listening, Writing, Reading در راستای یادگیری آسان لغات و اصطلاحات روزمره و کاربردی زبان انگلیسی نیز برنامه های ویژه ای برای آموزش پربازده و مفیدتر دارند
شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

6 قدم برای یادگیری زبان ترکی استانبولی
